Mleko pełnotłuste dla dzieci
Naukowcy z Gothenburg University w Szwecji, przeanalizowali dane pochodzące od 8-latków. Okazało się, że te dzieci, które każdego dnia piły pełnotłuste mleko, mają mniejszy współczynnik masy ciała (indeks BMI) niż te, które piły chudsze odpowiedniki. Średnia różnica w wadze wynosiła około 5 kilogramów. Badacze przypuszczają, że przyczyną tego może być fakt, iż dzieci z nadwagą zastępują mleko bardziej kalorycznymi napojami gazowanymi.
Natomiast dzieci, które regularnie piją mleko – nawet to pełnotłuste – mogą równocześnie spożywać i inne produkty, które przyczyniają się do utrzymywania przez nich odpowiedniej masy ciała – mówi Susanne Eriksson, koordynatorka przeprowadzonych badań. W trakcie badań, naukowcy odkryli również różnicę w rodzaju nadwagi u dzieci, które regularnie piją mleko – zdecydowanie częściej sięgały one po produkty bogate w tłuszcze nasycone niż reszta ich rówieśników.
Jednak dzieci te, mimo za dużego spożycia tłuszczów, i tak statystycznie były szczuplejsze od pozostałych. Grupa badaczy na czele z Susanne Eriksson, przeanalizowała składniki odżywcze, znajdujące się w diecie 120 zdrowych 8-latków. Badano ich pod kątem BMI, budowy kości i ciała. Następnie dzieci miały za zadanie udzielenie odpowiedzi na pytanie, co jadły dzień wcześniej i jak często jedzą określone produkty. Na koniec każdemu z nich pobrano krew do analizy. Na tej podstawie wysunięto opisywane wnioski.
- Wiele z tych dzieci było badanych już wcześniej – gdy miało 4 lata. Większość ich nawyków żywieniowych nie zmieniła się przez te lata – stwierdzają naukowcy - Można więc stwierdzić, że pewne przyzwyczajenia i nawyki w sposobie odżywiania się są ukształtowane już w bardzo młodym wieku.
Równie ważnym faktem w trakcie badań było odkrycie, że prawie dwie trzecie badanych dzieci miało za mały poziom witaminy D w organizmie.
Źródło: Telegraph.co.uk
Zobacz także:
Ten artykuł może zainteresować Twoich znajomych!
Link do artykułu:
- Zaloguj się lub utwórz konto aby dodać komentarz















Komentarze (0)
Dodaj nowy komentarz