Dieta niskowęglowodanowa obniża ciśnienie krwi
Doktor William S. Yancy Jr. z Duke University Medical Centre stwierdził, iż choć oczekiwano podobnego rezultatu, jeżeli chodzi o utratę masy ciała, to zaskoczeniem była znaczna poprawa ciśnienia krwi przy zastosowaniu powyższej diety.
Jeśli osoby z nadwagą czy otyłe cierpią na nadciśnienie, to dieta niskowęglowodanowa może być lepszą alternatywa niż środki odchudzające, dodaje.
Ważne jest, by zdawać sobie sprawę z tego, iż można zastosować dietę zamiast leków, by stracić na wadze, a przy tym nie wydać dużo pieniędzy i nie cierpieć z powodu działań niepożądanych, które mogą wywołać niektóre preparaty odchudzające.
Na potrzeby badania zwerbowano 146 dorosłych ochotników, z których wielu cierpiało na przewlekłe problemy zdrowotne jak nadciśnienie czy cukrzyca. Uczestników podzielono na dwie grupy.
Pierwszej grupie zalecono dietę ketogeniczną z niską zawartością węglowodanów (składającą się z mniej niż 20 g węglowodanów na dobę), drugiej natomiast – podawano orlistat trzy razy dziennie oraz zalecono przestrzeganie diety niskotłuszczowej (mniej niż 30% dziennego zapotrzebowania na kalorie z tłuszczu). Eksperyment trwał 48 tygodni.
Wyniki obu grup były podobne, jeżeli chodzi o utratę masy ciała, poziom cholesterolu i glukozy, z tą różnicą, iż prawie połowa osób stosujących dietę niskowęglowodanową odstawiła bądź zmniejszyła dawkę przyjmowanych leków na nadciśnienie, w porównaniu do tylko 21% takich przypadków w grupie zażywającej orlistat.
Badanie opublikowano w czasopiśmie „Archives of Internal Medicine”.
Źródło: webmd.com
Zobacz także:
Ten artykuł może zainteresować Twoich znajomych!
Link do artykułu:
- Zaloguj się lub utwórz konto aby dodać komentarz















Komentarze (0)
Dodaj nowy komentarz